tisdag 28 mars 2017

Räkförbud

Thelma är helt såld på Teeny Tys gosedjur. Hon fick en säl för ett tag sedan och hittade inte den när hon skulle gå hem från dagis i freadgs vilket resulterade i en riktigt livskris på fredagseftermiddagen... Alltså på riktigt, hon var otröstbar. Det hela slutade med ett löfte om att få åka till Ekohallen köpa ett nytt gosedjur på lördagen...
Bildresultat för teeny ty

Sälen låg som tur var i skåpet på måndagen så nu har hon både en säl samt en pingvin men vill givetvis ha flera, hon vill ju ha alla... Så vi gjorde en deal, hon får ett uppdrag varje vecka och klarar hon det så får hon köpa ett gosedjur på helgen (alltså typ istället för veckopeng). Denna vecka så ska hon klara sig utan vare sig Ipad eller TV fram till helgen. I hennes tycke var det ett väldigt jobbigt och svårt uppdrag så jag borde också få göra en uppoffring. Jag får inte äta räkor på en hel vecka!

Och alltså helt seriöst så är det nog lika mycket uppoffring för mig som det är för henne att låta bli Tv och Ipad... Men jag gick med på det. Men likväl som hon troligvis kommer att använda Ipad på dagis och säkert kolla på TV så kan jag ju fuska och äta mina räkor på lunchen på jobbet:)

Dagens lunch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar