lördag 17 juni 2017

Rhodos

Hej!

Nu är vi ganska nyligen hemkomna från ett soligt Rhodos som bjöd på massa härlig ledig tid med familjen.

Vi bodde på Sunwing Kallithea beach, ett kanonhotell, stort och fräsch, toppengod mat och massa aktiviteter för hela familjen. Jag hade bokat så gott som hotellets bästa rum. En stor fräsch hörnlägenhet med stor terrass med en del under tak med staket och en stor soltrall samt utgång till egen pool. Just det här med egen pool är nog något som jag alltid kommer att boka hädanefter! Vilken lyx! Man kunde växla precis som man ville mellan att ligga ute, sitta under taket, kolla serier inne och Thelma kunde bada precis så mycket hon ville och det va superenkelt att hålla ett öga på henne. Man slapp allt ståhej och all trängsel som är vid poolområdet (där alla paxar de bästa stolarna kl 06.00 på morgonen...) men när vi tröttnade på lugn och ro och ville åka rutchkana kunde vi bara gå dit, vilket vi gjorde några gånger varje dag. Lägenheten hade ju dessutom havsutsikt så det var inte många meter om man ville ta sig dit.

Det blev många lata timmar i solstolen men var ändå flitig med löpningen! Minst en löptur varje dag och några styrkepass på det. Hotellet hade en löparbana på 1,6km som gick runt området men den var inte jätteinspirerande så jag begav mig hellre ut från området och upp i bergen..

Min träningsvecka på Rhodos såg ut enligt nedan:

  • Dag 1: 12,4km distans, upp för en massa backar upp i bergen. Sprang kl 10 på förmiddagen så det var ehlt galet varmt... På eftermiddagen gick på ett av hotellets pass: "Bootylicious". Ett pass med focus på rumpa, ben och mage. 30min effektiv träning och träningsvärken höll i sig flera dagar efteråt...
  • Dag 2: 11km tidig morgonjogg. Upp i bergen igen, hittade backen där vi hade vår backtävlingstävling med Knallen på träningsresan förra året. På eftermiddagen ett litet styrkepass med bla "Benutmaningen" som består i 1 squat+ 1 squatjump, 2 squat+2 squatjump upp till 10 rep. Testa den! Den tar ordentligt i rumpan och lår!
  • Dag 3: Morgonjogg på 13,5km, valde en lite enklare tur idag bort mot Faliraki. På eftermiddagen gav jag mig ut på ett lite kortare och snabbare pass på 4,5km (mina morgonpass är allt förutom snabba..)
  • Dag 4: Endast ett morgonpass på 11,3km. All asfaltsspringning börjar slita på benen...
  • Dag 5: Morgonpass på 11,5km och tack vare endast ett pass dagen innan så var benen pigga och fräscha igen. Lite styrka på terassen på eftermiddagen
  • Dag 6: Gav mig ut på en längre morgontur idag på 16km. På eftermiddagen joggade jag till hotellets gym där jag sprang 3x1km på löpbandet i högre fart, gjorde 100 KBswingar för att sedan jogga hem igen
  • Dag 7: 11,5km distans. Sista dagen och jag ville upp i bergen igen. Sprang till backtävlingsbacken igen fortsatte uppe i bergen en bit där jag sedan hittade en väg ner till stora vägen som sedan ledde tillbaka till hotellet. Härligt att springa en "runda" tidigare har det mest blivit fram och tillbaka då jag inte vågat chansa och springa vidare i bergen..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar