fredag 22 september 2017

En "vanlig fredag"

Det är inte alltid lätt att få ihop vardagslivet med träning, jobb, Thelma, Celtic etc etc…. Speciellt inte nu när Erlendur ”för tillfället” reser och jobbar otroligt mycket. Men lösningsorienterad är ett ord jag väl kan beskriva mig själv med. För att kunna göra det jag vill så gäller det att se lösningar och möjligheter, inte problem

Så när Erlendur spontanbestämde sig att åka till Spanien igår blev det lite svårare att få till min träning och Celtics promenader idag men jag lyckades och så här såg dagen ut:

04.40                  Klockan ringer och jag byter om för promenad
04.50                  30 minuters promenad med Celtic medan Thelma fortfarande sover
05.20                  Fixar iordning mig, mixar smoothie och packar frukostbag till Thelma
05.30                  Väcker Thelma och fixar henne
05.50                  Åker till Onyx och installerar Thelma i en myshörna med filt och Ipad
06.15                  45 min X-fit pass
07.00                  Dusch och frukost med Thelma
07.30                  Lämnar Thelma på fritids
07.45                  Stämplar in på jobbet
12.00                  Hem på lunchen och ut 20 minuter med Celtic. Lunchen äts sen vid skrivbordet
15.30                  Slutar jobbet och hämtar Thelma
16.30                  Thelma leker med kompis och jag hinner ut en sväng med Celtic och handlar
18.30                  Kvällsmat och fredagsmat
20.30                  Lägger Thelma vilket innebär sagoläsning, kli på ryggen och massage
21.30                  Lägger mig (dock utan varken kli eller massage… men väl lite läsning i paddan)

Så med lite planering har Cetlic fått sina 7mk promenad, jag har jobbat så gott som fulldag på jobbet och hunnit träna, handla, laga mat och ha fredagsmys. Och nej, jag tycker nog inte att jag ens har stressat:)

Nu ser definitivt inte alla mina dagar ut så fullspäckade men om man ser till veckan i helhet så har jag utan större problem hunnit träna varje dag trots att Erlendur har varit bortrest, på möten, jobb etc varje eftermiddag

Måndag: 30min spinning innan jobbet. Skulle väen simmat medan Thelma hade simskola men baddräkten hade blivit för liten…
Tisdag: 45min cirkelträning samtidigt som Thelma går i Streetdance på Onyx
Onsdag: Thelma var hos min mormor med jag körde 45min x-fit på Onyx
Torsdag: Passade på med ett 60min cirkelpass eftersom Thelma skulle följa med sin kompis Isabelle hem

Och Celtic har fått minst 7km promenad varje dag. 3-5km varje morgon innan jobb/träning och 3-5km varje kväll vid halv niosnåret efter Erlendur kommit hem

Givetvis är Thelma med och bestämmer när vi åker till Onyx innan 06.00 på morgonen, hon är en väldigt morgonpigg dam och tycker det är mysigt och ser sin chans till att få sitta en stund med Ipaden (vars användning vi försöker begränsa skarpt). Och när jag går en lite vända på morgonen kvällen och hon är själv så är hon informerad och kan ringa om det är något

Så ni som inte tycker att ni kan träna för att ni inte hinner får gärna höra av er till mig hur ni ska få till det:) Ingenting är omöjligt, man får bara planera, strukturera, göra lite uppoffringar och se möjligheter:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar