fredag 10 juni 2016

Båstadloppet

Båstadloppet som var en del av Båstad motionsdag gick av stapeln i måndags. En riktigt mysig tillställning med lopp, fotbollsmatcher, lotterier, loppis, klättervägg och en massa andra aktiviteter.

Thelma var först till start i Knatteloppet på 500m. Hon hade dagen innan sagt att hon skulle springa helt själv men bland allt folk och alla lite större barn blev hon lite blyg och osäker så jag sprang med henne runt. Hon var superduktig, sprang på som attan hela varvet runt och var stolt som en tupp när hon kom i mål och fick sin medalj. Hon hade ju faktiskt sprungit om en massa killar runt banan:)

Jag själv hade anmält mig till 5km-loppet (fanns även 10km), vilket jag tyckte räckte dagen efter Hildesborgsloppet. Det var en relativt flack bana men med lite blandad underlag: asfalt, kullersten och grus. Tog ledningein bland damerna från start och avverkade första 3km 3:47-3:49-3:44 min/km, 4:e kilometern som jag på en lång grusväg tappade jag lite och hamnade på 4 min/km för att sedan få igång tempot igen in i mål 3:47/km.

Kom i mål på tiden 19:08min/km (snitt 3:50min/km) och vann damklassen med några minuters marginal. Tiden i sig är väl inget att skryta med, i tävlingssammanhang ska jag aboslut ligga under 19min, omkring 18min. Men dagen efter lopp och med relativt tuff träningsvecka i ryggen var jag jättenöjd. Fick ut precis det jag ville med detta lopp!

Och kul var det också, fin bana och härligt soligt väder. Erlednur, Thelma och mamma stod vid start och mål och hejade på. Dessutom var det väldigt fina priser: en stor blombukett, 6 flaskor sportdryck och 500:- presentkort på hotell Riviera!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar