onsdag 5 oktober 2016

Klubbmästartiteln försvarad!

Igår hade Knallen klubbmästerskap och jag försvarade min klubbmästartitel från förra året!

Banan som går två varv runt kransmossens elljusspår och mäter totalt 8,3km tog mig 33:27min att springa, 4:02min/km. Bra tid med bra känsla. Förra året var jag snäppet snabbare med tiden 33:12 men jag hade god marginal till vinsten så det kan nog gjort sitt till att jag inte fräste på ytterligare

Banan är inte någon snabb bana direkt, första halvan går uppför, andra halvan nerför, lite flackt emellanåt. Därav väldigt varierande kilometertider...

Km-tider:
  1. 4:02
  2. 4:20
  3. 3:41
  4. 3:55
  5. 4:23
  6. 4:36
  7. 3:39
  8. 3:55
Och sista biten in mål mål maxtempo:)

Skönt med ett lopp med lättare känsla igen och inte den där mjölksyrakänslan nästintill från start de senaste loppet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar