fredag 28 oktober 2016

Träningsdagbok

Ett tips! Skriv träningsdagbok och gör det för hand.

Jag har i två år nu fört manuellt skriven träningsdagbok. Vilket är ett väldigt bra verktyg. Det motiverar träning och är jättebra att kolla tillbaka på. Jag skriver ner mina olika träningspass med typ av pass, tempo, känsla, tanke med passet etc. Sammanfattar varje vecka med vad som varit bra/dåligt, vad som behöver fokuseras mer på, om jag känt några skadekänningar. ör även viss planering vissa veckor.

Det som jag använder mig nästan mest av är att se tillbaka. Hur jag sprungit olika pass tidigare, hur jag tränat inför en tävling (som gått bra), om jag fått någon skadekänning så kollar jag tillbaka och ser om jag haft samma tidigare och vad jag gjorde då, etc etc.

På anteckningssidorna skriver jag upp allt från olika löparrundor, packlista inför tävling, recept, planering, tävlingsresultat etc

Boken designar man själv hos personligalmenacka.se Här har jag köper jag även mina "vanliga" almanackor som är helt toppen

Framsidan med olika tävlingsbilder
Inledningssida som bestått i antingen mina mål som jag satt upp för året eller med ett inledande pepp-citat

Olika långpass med sträcka och vägbeskrivning

Varje vecka loggar jag mina träningspass med typ av träning och kommentar. Loggar även antal sprungna km, en veckokommentar och även om det varit någon skadekänning
Översikt över antal sprungna km varje månad

Årets tävlingsresultat

Dagbokens baksida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar