måndag 9 maj 2016

Rhodos dag 2


Startade dagen med 13km morgonjogg. Varmt med backar upp och backar ner. Lite småjobbigt men en härlig start på dagen att vara ute och springa ett så stort gäng!

frukosten smakade fantastiskt bra sen och var riktigt bra, det fanns allt och lite till.

Efter långfrukost var det dags för några timmar på stranden. Jag låg verkligen bara raklång och bara njöt av värmen och att inte göra nånting. Bara låg och lyssna på alla andra prat och diskussioner. Så låg jag fram till de va dags för lunch. Åt på strandrestaurangens buffé: hamburgare, kanin, blomkålsgratäng och grekisk sallad.

När lunchen va uppäten stensomna jag på strandenoch vaknade en halvtimma innan corepasset skulle starta. TUR att jag smörj mig ordentligt med solskydd tidigare på dagen:)

Efter coren va de dags för dagens andra löppass: intervaller i stekande sol.... 6x3 minuter på en asfaltsväg fram och tillbaka. Morgonjoggen va lite småjobbig, intervallerna va kräkjobbiga. Värmen tar verkligen kål på en. Lyckades ändå helt ok, inte samma tempo som man hade hållt i vanliga fall men ansträngningsnivån va högre än de flesta pass jag utför... Tur att de va ett kort pass iaf!

När vi var tillbaka på hotellet hade va afterrun (som i mitt fall blir mängder med vatten...) nere på stranden. Gick sen tIll minimarket och köpte mig lite choklad, väl förtjänt.

På middagen sen hade vi bokat en del av restaurangen så vi alla kunde sitta tillsammans. Det va mycket snack om morgondagens prestigefulla backrace. Detta race hålls varje år och vinst och framskridna placeringar extremt prestigefyllda. Många är taggade och laddade till tusen. Jag känner mest ångest! 2,5km backe i 25gradig värmen och stekande sol! Som tur är så är de ju helt frivilligt men om jag känner rätt kommer jag att övertalas och stå på startlinjen i morgon... I vår interna gissningstävling ligger jag topp 5 på de flestas gissningar, hur jag nu kan göra det, det är mixklass och säkert ett 10tal killar som inte tror jag kommer att kunna slå.

Min topp5 gissning följer:

  1. Markus G
  2. Lasse
  3. Daniel
  4. Fredrik F
  5. Emil
Återkommer i morgon med hur racet gick!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar