måndag 22 maj 2017

Helgens löpning

Med det fina väder vi haft i helgen så har man inte annat kunnat njuta av löpning!

Visste att lördagen skulle bli riktigt varm så hade planerat att ta med Celtic ut riktigt tidigt innan det blev för varmt. Nu va jag lite morgontrött så vi kom inte ut förrän vid halv nio då temperaturen hunnit stiga till över 20 grader redan… Men Celtic är inte så värmekänslig så vi åkte till Kransmossen och sprang milen där och den är relativt skuggig och har mycket rinnande vatten där Celtic kunde dricka precis när hon ville. Sprang en lugn och skön tur och avslutade med en stund vid bäcken där Celtic fick plaska runt i vattnet och jag kunde kyla mina ben (som de mår väldigt bra av då jag allt som oftast har en del känningar i benhinnorna..)
 
Söndagen var det långpass med Knallen och då var det bara en sisådär 17 grader men soligt. Helt perfekt löparväder. Va dock inte många på plats eftersom många hade sprungit Göteborgsvarvet på lördagen. Vi var i alla fall tre stycken som körde snabba gruppen och betade av 20km. När vi var inne på sista kilometern kom det nån tok i bil som började fota oss… Alla undrade om det var någon som kände denna person, jag sa att jag inte hade en aning om vem det var, vilket i själva verket var min syster:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar