onsdag 17 maj 2017

Intervaller 5x5min

Fick litet blodad tand vad gäller intervallträning i förra veckan så jag tog mig till Knallens intervallpass igår också!

5x5minuters intervaller med 1 minuts gåvila runt Kypesjön. Ett pass där jag normalt skulle sikta på ca 3:45 tempo, iaf under 4 min/km. Men efter flera månader utan seriös fartträning så gick det inte så snabbt. Dels för att jag inte riktigt fixar det tempot och dels för att jag känner att jag vill ta i lagom mycket för att hålla motivationen uppe:)

Blev ca ett varv runt sjön/per intervall: 1,24-1,22-1,20-1,19-1,21km vilket blev snitt 4:07min/km

Tillräckligt snabbt för att det va jobbigt och jag fick ta och i tillräckligt snabbt för att ge en sån där skön känsla efter ett träningspass. Och det var många som tog det lugnt inför lördagens stundande Göteborgsvarv så man blev liksom en i gänget:)

Nöjd och glad för att benen fick känns på lite fart och syra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar