tisdag 16 maj 2017

Vinci

I lördags så hade familjen en riktigt lyxlunch på Vinci. Jag är inte ute på restaurang och äter alltför ofta direkt och just Vinci har jag nog bara varit på ett par gånger tidigare. Men vilken god mat alltså!

Jag och Erlendur körde på både förrätt och huvudrätt. Råbiff till förrätt, råbiff är nog bland det godaste jag vet och denna var en riktigt fin sådan. Och sen tog vi en sallad med ryggbiff till huvudrätt, med ett sånt där perfekt stekt kött som bara smälte i munnen... Den slank ner så fort att jag inte hann fota...

Jag gillar också när restaurangen är barnvänlig. Direkt när vi kom plockade dom fram kritor och målarbild till Thelma och var väldigt flexibla med maten. Thelma ville ha en pizza med bacon och ananas och även om det inte stod på menyn direkt så va det inga problem. Thelma skippade förrätten men körde efterrätt istället, glass med chokladsås

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar