onsdag 27 april 2016

7x1000m

Igår var det egentligen distansträning med knallen men vi var ett gäng som ville köra sedvanliga tisdagsintervaller.

8x1000m var passet med 200m gåvila mellan intervallerna, alltså generös vila. Eftersom jag äntligen kommit igång lite mer strukturerat med löpningen efter mina vadproblem valde jag att ”bara” köra 7st intervaller för att inte påfresta för mycket.

Vi var 4st jämnsnabba som sprang ihop under intervallerna med mål på ca 3:45/km. Känner att min snabbhet och mitt tryck inte riktigt finns i löpningen just nu. Fast inte så konstigt med senaste månadernas uteblivna fart och intervallpass. Konditionen/flåset känns bra men det var ganska tunga ben som jag fick springa runt med igår. Men de gick ganska bra iaf, lyckades hänga med min grupp.

Intervallerna blev enligt nedan (på ett ungefär för min klocka krånglar lite…)

1.       3:46
2.       3:48
3.       3:41
4.       3:42
5.       3:44
6.       3:40
7.       3:35

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar