torsdag 27 juli 2017

Nytt träningskort!



Så här mitt i semestern när alla gymen är nästintill tomma, gymmens pass är väldigt få och anledningen att träna ute är som störst, ja då tar jag och skaffar mig ett nytt gymkort!

Har sedan tidigare kort på Crossfit Ibex och Ryahallen men har idag även skaffat mig ett årskort på Onyx.

Anledning till detta?

Jo, jag vill komma igång med mer träning än bara min löpning.

Crossfit är sjukt kul och effektivt, men väldigt tufft.. Och svårt att kombinera ihop med löpningen på ett bra sätt. Köra Open gym alternativt köra själv i gymet på Ryahallen har jag gjort en del men kvalitén på dom passen är miserabla. Kan hålla på och träna en timma och när jag är klar har jag totalt gjort ett pass som borde tagit 15min, är varken svettig, trött eller får nån tillstymmelse till träningsvärk...

Så vill börja gå på pass igen för då tar man ut sig, man gör övningar någon annan bestämt (och inte bara sånt man gillar och är bra på...) och så är det kul att träna i grupp! Sen har även min kompis Johanna kort där så ser verkligen fram mot att träna ihop. Att ha en träningskompis är guld värt! Då blir det inte att man avbokar i sista minuten för att man inte har lust:)

Planen är i första hand cirkelträning och x-fit men hoppas även kunna motivera mig till något spinningpass i veckan också.

Va på ett cirkel och ett x-fit i förra veckan och det var välbehövligt! Fick den där härlig träningsvärken efteråt då man helst inte skrattar för då får man ont i magen och måste använda händerna som stöd när man ska ta sig upp och ner för toastolen... så skönt!

Idag var jag på 45min cirkel igen och planerar även för cirkel i morgon bitti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar