måndag 3 juli 2017

Träningen just nu

Idag ser det lite dystert ut på träningsfronten... Har fått ont i utsidan av underbenet eller egentligen är det området kring fotknölen som inte är ok... Så jag måste hålla mig i från löpningen

Känningen jag har kan jag nog bara skylla mig själv för... överansträngning

Hade 2 veckor med 95km löpning vardera (jag vet att jag kan ha någon sån vecka men efter det måste jag passa mig och ta det lite lugnt för att inte dra på mig något)... Efter dessa två veckor blev det en vecka med över 7mils löpning, vilket jag då tyckte va ganska lite efter de tidigare två veckorna... Men 7mil/vecka är ju mer än vad jag brukar springa när jag är i högträning... Så efter 263km på tre veckor så började jag känna av lite smärta på utsidan av foten.

Trots det körde jag på med löpning på måndagen (trots att jag alltid brukar vila på måndagar eftersom söndagar är långpass). På tisdagen sen sprang jag till jobbet och då kände jag av foten ännu mer.. Men har jag sprungit till jobbet så måste jag ju springa hem. Varför be om skjuts liksom? Under det passet fick jag rejält ont och insåg att jag nog får löpvila ett par dagar. Vilade onsdag och torsdag, testsprang på fredagen och då kändes det "ganska" bra så jag sprang på lördagen också och fick ont igen.

Så igår söndag fick jag låta bli löpningen, likaså idag. Tänker vila från löpning helt tills känningen är helt borta. Semestern börjar närma sig och att inte kunna springa en massa när jag är ledig känns inte lockande!

Så istället blir det en massa promenader, det går jättebra. Och i morgon planerar jag att köra ett spinningpass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar