tisdag 2 oktober 2018

Tävlingshybris!

Som jag sa i förra inlägget så har jag nu i skrivande stund varit ute på 7st tävlingar

Redan i juli sprang jag mitt första lopp, Lloret de Mar Night trail. Ett lopp som så passande gick av staplen mitt i de två veckor som vi var på semester där:) Tyckte att jag på kort tid kommit i relativt bra form och loppet gick kanonbra!

Dock var ju denna sommaren extremt varm, kanske sämsta tänkbara löparvädret... De pass som innehöll någon form av kvalitet kan man säga var lätträknande. Och under sommar och semester så är inte heller träningen det man prioriterar främst. Nä, det blir mest lite pass här och var under de dagar då man inte är iväg på utflykter eller andra jippon.

Så när jag skulle börja träna lite mer ordentligt igen i mitten av augusti så hade formen dalat ganska ordentligt... Det var tungt och tufft och jag kände mig väldigt i oform... Hade svårt att motivera mig till att ta i... Så kom då på idén att tävla mig i form! Så det projektet satte jag igång och håller fortfarande på med. Senaste sex veckorna har jag sprungit lopp varenda helg och planerar så att göra ett par veckor till

De lopp som hittills är avklarade är:
  • Kinnaloppet 5km
  • Halmstadsmilen 5km
  • Arena DM 5000m
  • Kretsloppet 5km
  • Terräng DM 4km
  • Lidingöloppet 15km
Alla loppen har i det stora hela gått väldigt bra och i kommande inlägg kommer jag att skriva en Racereport om vart och ett av dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar