torsdag 28 juli 2016

Mejerifria pofiberbröd

Pofibret tog slut för ett tag sen och bra minne som jag har så mindes jag att köpa det, BÅDE förra och förrförra gången jag handlade. Så med massa pofiber hemma ville jag göra nåt av det och hittade detta fina recept hos lesscarbs.se.

Bröden blev jättegoda, inte alls sådär kompakta som många lågkolhudratsbröd kan bli. Prefekta frukostfrallor!

 Till 4 större eller 6 mindre bullar:
  • 4 ägg
  • 50 g kokosolja
  • 1/2 dl kokosgrädde/kokosmjölk
  • 2 dl pofiber
  • 1 msk fiberhusk
  • 1,5 tsk bakpulver
  • 1-2 krm salt
Gör så här:
  1. Sätt ugnen på 175 grader.
  2. Blanda samman ägg, smält kokosolja och kokosgrädde/mjölk.
  3. Blanda sedan samman pofiber, fiberhusk, bakpulver och salt, blanda sedan ihop med äggblandningen.
  4. Låt svälla några minuter.
  5. Forma till 6 bollar och grädda mitt i ugnen cirka 20-25 minuter.
Pofiber är ju gjort av potatisfiber som inte är lågkolhydrat men det väger så gott som ingenting så dessa 2dl tillför ca 1 kolhydrat per bröd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar