söndag 31 juli 2016

Laholmsloppet 12km

Sprang ju även ett lopp för två veckor sedan i Mellbystrand.

Även här fanns det två distanser att välja på, 6 och 12km. Jag valde denna gång att springa långa sträckan som gick 2 varv på 6km-spåret. Jag springer alltid på dessa motionsslingor när vi är nere i Skummeslöv så jag kände till banan väl. Helt fantastiska slingor på mjukt, grusunderlag. Dock ingen snabb banan då den går smått upp och ner och är väldigt slingrig.

Målet för loppet var en tid på under 50min, under 25min/varv. Jag visste att tidigare vinnartid var omkring 52min och hade hopp om att slå det:)

Gjorde ett bra lopp på tiden 46:44min och vann damklassen! 24:30min första varvet, 22:14min andra varvet. Snitt 3:53min/km
Vinsten var så mycket som EN hel biobiljett!:) Himla härligt att jag kunde gå och se Ice Age helt gratis;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar