onsdag 10 juni 2015

Intervall 5x1000m

Igår var det långa intervaller på schemat, 1000mx5 runt Ryavallen. Egentligen skulle vi sprungit 6st men eftersom det blev lite lång uppvärmning (5km) så fick de bli 4-5st beroende på hur många man hann. 200m jogg/gåvila mellan intervallerna.

Dagens plan var 3:45-tempo och jag kände mig väldigt träningsmotiverad idag (vilket det har varit lite sisådär med senaste månaden). Hängde på två killar som jag vet är snabba så det tog upp mitt tempo en hel del fast ändå så att det kändes helt ok. Snittet på intervallerna hamnade till slut på 3:36/km totalt. Joggvilade mellan de 4 första intervallerna och unnade mig gåvila inför sista intervallen.

Snitt på intervallerna
3:38/km
3:34/km
3:35/km
3:40/km
3:36/km

Nöjd med gårdagen intervallpass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar