måndag 29 juni 2015

Ketopannkakor



Igår var jag så sugen på pannkakor men ville hålla mig från mejerierna så jag testade ett helt nytt mejerifritt och (nästintill) kolhydratsfritt recept. Så rent som det kan bli dessutom, endast 4 ingredienser. Det blev väldigt mättande pannkakor, 3st var perfekta till kvällsmat. Jag åt mina med osötat jordnötsmör.


Recept ca 3st pannkakor.

3 ägg

1msk kokosmjöl

1msk kokosgrädde

1 msk smält smör

(och så krydda jag med lite vaniljpulver och salt)


Blanda alla ingredienser och stek i smör. Man får vara aningen försiktigt när man steker dem eftersom de inte innehåller fiberhusk eller liknande som håller ihop dem och steka i ganska mkt smör. Men jag lyckades bra och fick finfina pannkakor. Gjorde dom ganska tjocka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar