onsdag 3 juni 2015

Lätt intervall



Igår blev det vilodag för ställde jag faktiskt in intervallträningen med knallen. Vädret var katastrof, fast det brukar normalt inte hundra mig men sen passade passet inte mig riktigt. Så jag planerade in ett lättare intervallpass i morse istället.

Värmde upp 3km jogg med Cillen från ryavallen bort mot trollstigen. Sen körde jag två tusingar, med 100m joggvila mellan intervallerna och 200m joggvila mellan tusingarna
100-200-300-400m                Snitt: 3:21/km
400-300-200-100m                Snitt: 3:17/km

Inte alls samma tempo som sist men det är väldigt mycket svårare att pressa sig själv. Och så ville jag inte köra maxmax eftersom det är en liten tävling i helgen.

Sen körde jag några ostrukturerade 100m fartökningar men dom gick sådär för min mage ballade ut och jag hade inte tillgång till toalett…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar