onsdag 3 juni 2015

Måndagens crossfit



Min vän är Johanna som vanligtvis är bosatt i Turkiet är hemma i Sverige i några veckor och vill då hålla igång träningen med lite crossfit. Så i måndags körde vi 16.30 passet.

Styrkedelen var 5x5 reps av backsquat (70% av max). Vilket skulle bli 52,5kg men jag är klen nu så vi körde på 50kg. Kändes bra och stabilt. Då i alla fall. Igår och dag har jag en så jäkla träningsvärk i mina lår… smärtar liksom när jag går i trappor…

WOD:
5min AMRAP
8 Powerclean 30kg (RX 45kg)
8 Toes to bar
5min vila
5min AMRAP
8 Powerclean 30kg (RX 45kg)
8 Toes to bar

Det var absolut inga problem med 30kg men dessa 30kg är så jäkla mycket tyngre än var de var innan, gränsfall om jag hade klarat woden på 35kg alltså… I kombination med toes to bar totalt dog mina underarmar…

Jag känner att jag nog bör få in lite mer crossfit i min träning, det blir så mkt roligare när man känner sig stark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar