tisdag 16 augusti 2016

Intervallstege 5-4-3-3-4-5min

Efter några veckor med hög träningsdos samt tävlingar så känns kroppen väldigt seg, det är tungt att springa. Inte så att jag känner mig direkt sliten men det går trögt att springa, spelar ingen roll om det går långsamt eller snabbt men vet inte hur många gånger som jag känner att jag vill gå istället. Så brukar jag inte känna. Så lite vila från löpningen vore verkligen på sin plats och det hade jag faktiskt tänkt att göra i ett par dagar. Vilade igår, en solig och perfekt dag för löpning... Men när solen sken även idag och knallen hade intervallträning så trillade jag dit, kunde inte låta bli. För de härliga soliga dagarna har varit få de senaste så det gäller att ta vara på dom och i mitt tycke så görs det som allra bäst under löpning.

Dagens intervallpass som gick runt Ramnasjön var 5-4-3-3-4-5 min med 1 minuts gåvila mellan. Under uppvärmningen undrade jag hur det skulle gå att få fart på benen... Men när jag väl börjar springa snabbt så släpper det, det går av nån anledning nästan lättare att springa snabbt än långsamt. Hade hoppats att hålla nåt tempo omkring 3:45 och det gjorde jag och faktiskt aningen under. Så jag är nöjd över dagens pass

Tot: 24min löpning 6,47km Snitt: 3:43min/km
Km:
1. 3:43
2. 3:41
3. 3:40
4. 3:41
5. 3:46
6. 3:45
7. 470m 1:43=3:39/km

Men nu får jag ta mig i kragen och löpvila lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar