fredag 19 augusti 2016

Otränad!

Senaste månaden (läs semestern) har jag verkligen legat på latsidan vad gäller styrketräning/coreträning. Jag har sprungit flitigt men motivation till någon annan träning har varit lika med noll. Så igår tog jag mig ner till Ibex för att komma igång igen.

Gjorde en väldig mjukstart och det var nästan så jag inte tyckte jag kunde få kategorisera det som ”träning”:
5 varv av: 3 HSPU, 5 marklyft 50kg, 7 KB swingar 20kg, 20 situps
5 varv av: 3 pullups, 1minut plankan
+7x5 pushups

Och gissa vad, har en jäkla träningsvärk idag! Speciellt i armarna men även baksida lår av marklyften. Jag brukar kunna göra många armhävningar, handstand pushups och pullups som helst och marklyft med betydligt högre vikt. Så det var ett fint kvitto på att träningen var på sin plats och att jag är sjukt otränad styrkemässigt. Inte för att det var förvånande för det syns tydligt på kroppen också, armarna är liksom raka, oformade, inte någon tendens alls till några former eller muskler.

Så från och med nu får det bli fler besök i boxen!
Thelma va med i boxen hon också och det va nästan så man kunde tro att hon och Stella "bestämt kläder" :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar