söndag 6 augusti 2017

Veckans träning

Har haft tre riktigt tuffa och hårda träningsveckor nu. Dels för att träningen veckorna innan dess var lite halvlama då vi varit iväg och rest samt att jag hade problem med min fot vilket gjorde att jag inte kunde springa ett tag. Men även för att jag kan. Har semester nu och vi är mest hemma och grejar och donar så jag kan lätt frigöra tid till träning både en och två gånger per dag.

Känns skönt att avsluta semestern med att riktigt träna ur kroppen för snart börjar jobb, skola etc och då blir det betydligt tuffare at få ihop det med träning. Sen blir det väldigt mycket av det goda under semestern och då känns det gott att kompensera upp det med att iallafall röra på sig ordentligt

Senaste tre veckorna har bestått i 9 X-fit/cirkel på Onyx samt 20 löppass på tot 207km....

Denna veckans träning har blivit enligt nedan:

Måndag
08.00 Distanslöpning 4,7km totalt (tur och retur till Onyx Knalleporten)
08.45 Cirkel 45min på Onyx, medeltufft pass
16.30 Intervaller 4x1000m med 2,3km upp/nerjogg. Utmed Trollstigen med ca 1min vila mellan. Eftersom kroppen är riktigt trött efter all träning blev det inte några snittider att skryta med direkt: 4:25-4:18-4:17-4:01. Svårt att kombinera kvalitet med kvantitet...

Tisdag:
08.30 10km distans. Lugnt tempo runt Kransmossen med Cillen
17.00 X-fit Onyx 45 min. Riktigt tufft pass!

Onsdag: 
09.20 Distans 7km. Runt Picke med Cillen. Först 4km lugnt, snitt 5:25/km. Sen 3km i något snabbare tempo: 4:54-4:36-4:27/min/km
18.00 X-fit Onyx 45min. Riktigt tufft pass igen...

Torsdag:
08.00 Distans 7,2km. Morgonjogg med Celtic i lugnt tempo
16.30 Distans 2,3km. Uppvärmningsjogg ner till Onyx
17.00 Cirkel 60min Onyx. Herregud va jobbigt! Körde ihop med Johanna och det gör något med en när man tränar ihop med en kompis, speciellt om ho är i superform....

Fredag:
08.00 Distans 7km. Morgonjogg i spöregn med Cillen med en sjukt trött kropp

Lördag:
09.00 Distans 6,6km. Lugn träning idag också för att fixa med långpass i morgon...

Söndag:
08.50 Långpass 20,5km. Målet med passet va endast att ta mig minst 19km för att komma upp i löpmängd på 70km för veckan. Det va ganska kämpigt och segt men kroppen känns verkligen intakt, ingen skavanker eller känningar trots all träning. Lät klockan rulla utan att bry mig det minsta om tiden vilket gav nog årets långsammaste långpass på nästan 2 timmar och ett snittempo på 5:49/km.

Nu är veckans träning avslutad och jag är nöjd med att kroppen tål så mycket! Nästa vecka är sista semesterveckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar