tisdag 8 augusti 2017

X-fit i nya tights

I början av mina "träningskarriär" som startade för en sisådär dryga 5 års sedan så körde jag otroligt mycket X-fit, jag älskade verkligen det och det gav grymma resultat. Efter ett tag gick jag över mer och mer på Crossfit (som är snäppet tuffare) och sen har det blivit mer och mer (nästan enbart) löpning där jag märkte att jag hade en viss talang

Nu är jag lite tillbaka där jag började:) Jag har hittat tillbaka till X-fit och tycker det är askul! Givetvis är det fortsatt mycket löpning men jag kombinerar det med X-fit och cirkelpass. X-fity och cikrel är ganska snarlikt men x-fiten är lite intensivare, lite mer puls och lite tuffare så det föredrar jag

Igår kväll va jag på ett x-fitpass som hade ett riktigt bra upplägg och som jag även kört nån gång tidigare

7 stationer med två övningar per station varvat med 400 m löpning.

Men startade varje station med 400m löpning och därefter körde man 2 reps per övning, 4 reps per övning, 6 reps per öving osv tills det gått 5 minuter. Sen ut på löpning igen och på nästa station.

  1. Boxjump-Burpee (400m löp 2 boxjump, 2 burpee, 4 boxjump, 4 burpee osv...)
  2. Jumping lunges-Jackknife
  3. Stephopp-Triceps pushups
  4. Hantel snatch-Jumping airsquats
  5. Thrusters-Burpee
  6. KB Swing-Goblet Squat
  7. Slamball over shoulder-Slamball Thruster
Så totalt blev det 35minuters träning nonstop

Passet körde jag i mina nya träningstights från Gavelo. Älskar dessa tights som sitter tight men har en bred skön linning som liksom håller in magen allt runt omkring! Härlig uppiggande färgade och mönstrade i kontrast till alla svarta tight som dominerar i mina garderob:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar