tisdag 8 september 2015

5x1000m

Va ju hos sjukgymnast igår och kolla upp mitt ben. Verka inte vara nån större fara med det, hade nog bara tränat snabbt inpå smällen jag fick på benet under loppet och därmed överansträngt det. Fick lite laser och uppmaning att vila från löpningen några dagar till och sen testa att gå/jogga lite lugnt.

Vilket jag inte gjorde... Sprang istället intervaller idag. Dock va jag inte med på Knallenträningen för den vet jag att jag inte har karaktär att bryta om de inte känns bra.

Fick istället sällskap av Erlendur och Martin för intervaller på Ryavallen. Jag bestämde upplägget vilket va 5x1000m med sikte på att ligga strax under milstempo (tävlingstempo). För min egen del 3:45/km. Och de gick bra, snittade 3:40/km. Med jämnt tempo utan att dippa på slutet och de kändes inte övermäktigt på nåt sätt.
1. 3:41
2. 3:41
3. 3:38
4. 3:38
5. 3:38

Sprang snabbare än dom andra två vilket innebar att jag fick köra mina intervaller själv vilket gör det lite svårare, alltid lättare att han nån att ta rygg på.

Benet/foten kändes bra när jag sprang och även efteråt så hoppas det även det känns bra i morgon... Sprang ju faktiskt "bara" 5 intervaller, i vanliga fall hade jag siktat på ett par till men bättre att ta det säkra före det osäkra...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar