onsdag 23 september 2015

Äntligen lite fart i benen!

Igår var det egentligen distanspass på Knallens träningsschema men vi var ett gäng som körde intervaller på banan istället. 6x800m med start var 5:e minut.

Målet var 3:45min/km vilket skulle ta 3 min och ge 2 min vila. Alltså inte allt för snabbt och med lång vila. Kändes som ett bra upplägg nu efter kretsloppet och innan Lidingö.

Igår var det så lätt att springa, utan några som helst problem höll jag bra mkt bättre tempo än vad jag planerat. Snittet blev 3:25min/km på dessa 5km (la till 2x100m efteråt för att komma upp i jämna 5km.) Och det kändes inte allt för ansträngande.

 Km-tider:
1. 3:30
2. 3:26
3, 3:27
4. 3:26
5. 3:16

Vart fanns dessa snabba och pigga ben i lördags när jag sprang Kretsloppet?? Inlägg om kretsloppet kommer också inom kort!

Kul också med gårdagens pass var att Jempa äntligen följde med:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar