söndag 6 september 2015

Dillstekt bläckfisk

Eftersom jag inte tränar just nu pga av att jag har ont i benet... (jäkla skit) så får jag bjussa på lite matrecept istället.

I lördags var jag gräsänka så då kan man passa på att laga mat som inte skulle uppskattas av mannen i huset. Så jag testade på att laga mig lite bläckfisk. Är verkligen inne i ett skaldjursflow och de är ju bra så man inte äter för mycket kött som det alarmeras om hela tiden:)

Långt ifrån alla gillar ju bläckfisk men det gör jag och den blev jättegod!
Tinade bläckfiskringar
Smör
Dill
Salt
Vitlök

Smält rikligt med smör. Släng i bläckfisken på relativt hög värme. Krydda och stek ett kort tag. Klart! Viktigt att inte steka för länge får de kan den bli lite seg.

Smaskens ihop med hemmagjord majjo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar