torsdag 24 september 2015

Kretsloppet 2015

Tidigare i år var min förhoppning att kanske kunna göra personbästa på Kretsloppet, alltså under 38:07, gärna då under 38 min. Har gjort alla min milslopp i år under 40 min så det kändes inte som om det skulle vara någon omöjlighet.

Förutsättningarna var ultimata: flack bana, perfekt väder, sovit bra, ätit bra och vilat ordentligt under veckan.

Måltempot var att ligga under 3:50/km, gärna omkring 3:45. Startade bra, snabb första km som kändes lätt, saktade sedan ner till tänkt milstempo för att mala på där. Men redan efter 4km kände jag att det inte skulle gå vägen, idag var ingen PB-dag. Det blev tungt och jag kunde inte motivera mig till 3:50-tempo. Som alltid funderar man på om det inte finns någon vettig anledning att bryta… Men det gjorde det ju inte så det var bara att fortsätta, i ett lite långsammare tempo. Fick tänka om och istället sikta mot att komma under 40-min. Och det gjorde jag som tur var. 39:55 blev tiden, ingen dålig tid för mänskligheten men en ganska dålig tid för mig under dessa förutsättningar. Dock blev jag 9:e placerad av 1230 damer. Dessutom tog vårt lag Vindspelet hem 1:apriset i damklassen.

Nu laddar jag om inför Lidingöloppet på lördag och hoppas att kroppen svarar bättre där!

 
Team Vindspelet

Kretsloppets km-tider:
1. 3:42
2: 3:50
3. 3:51
4. 3:49
5. 4:00
6. 4:02
7. 4:16
8. 4:05
9. 4:10
10. 4:05
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar