onsdag 30 september 2015

Första passet efter Lidingö

Min kropp har känts oväntat fräsch efter Lidingö. En del träningsvärk framsida och baksida lår men inte ont eller stel någonstans. Dock är det ju ändå superviktigt att låta kroppen vila och återhämta sig så i söndags blev det helvila och en timmas thaimassage (för det var jag värd). I måndags var jag iväg på crawlkurs men det är inte speciellt ansträngande för kroppen eftersom jag fortfarande är på en nivå som mest innebär nötande av teknik.

Igår däremot kände jag för att ge mig ut på en liten löptur. Näst tintill omöjligt att låta bli i det här krispiga höstvädret! Skippade dock intervallträningen för det kändes som att det kunde vänta några dagar till. Tog istället med Cillen ner till Ryavallen för lite distans. Hade som plan att först springa ca 7km snabbdistans, tempo omkring 4:30/km om kroppen svarade ok för det. Och sen ta ut Cillen på en liten lugnare sväng efteråt, tempo 5/km eller lugnare.

Första vändan sprang jag från Ryavallen, bort till Almenäs och tillbaka. Blev 7,4km med snitt på 4:28/km (4:49, 4:33, 4:32 4:26, 4:31, 4:24, 4:09) och det kändes riktigt bra men jag fick kämpa lite mer än vanligt för det var ganska trötta ben.

Sen va de Cillens tur som fick springa från Ryavallen och trollstigen bort till GIF-stugan och tillbaka. Lite lugnare tempo, 4:53/km

Efter löpningen tog jag mig lite tid till coreträning, stretch och mobilitet
Nytt i min garderob: Adidas Adizero Boston Boost 6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar