tisdag 7 juli 2015

Activity update



Dags att uppdatera mig lite!

Efter tre löpdagar på raken tisdag-torsdag bjöd jag mig själv på två vilodagar fredag och lördag. Tog istället och packade väskan och åkte med Thelma och Karin ner till Varberg för sol, bad, lek och övernattning. Vilken härlig miniweekend vi hade! Hade tagit ut en extra semesterdag på fredagen för att ta till vara på solen när den väl ville visa sig!

Fantastiskt dag på Apelvikens strand

Full fart på hjulningsträningen!
På söndagen sen var det dags för långpass. Stack iväg själv vid 8-tiden, dels för att ha gott om tid att fixa till Thelmas födelsedagskalas och dels för den sjuka värmen. Fast redan på morgonen var det helt galet varmt. Sprang hemifrån och hem till Jennifer och Johannes för att spana in deras nya hus som dom precis flyttat till. 3,5km dit och jag var redan helt svettig. Fick kränga av mig linnet och hälla i mig lite vatten redan då innan jag sprang vidare. Ner till Kransmossen och runt 10km-spåret där och ett nytt vätskestopp vid Kransmossen klubbstuga. Fortsatte sedan genom stan, bort till Ibex och upp till Kype. Nu var det varmt! Fick stanna i skuggan i backen upp för att kyla ner mig lite. Hade tänkt ta ett vätskestopp till vid Kypegården men valde istället att slänga av mig skor och strumpor och dyka i sjön. Helt obeskrivligt skönt! Efter det var det 3,5 sköna kilometer hem med helt ny energi. Totalt blev det drygt 2h löpning, 24,1km. Hamnade på snitt 5:06min/km (men då var det givetvis klockstopp i pauserna)

Igår hade jag tänkt springa ett par varv runt Picke efter jobbet. Men efter en riktigt seg dag på jobbet var jag noll procent motiverad och tänkte hoppa över dagens träning. Men så skulle Erlendur och Martin ut och springa och min kära syster ställde upp som barnvakt en stund så jag kunde hänga med dom. Genast mkt mer motiverande att springa med sällskap! Killarna hade nog egentligen tänkt sig en sisådär 7km men när vi väl kom till avstickarna vid 8,2 och 10km så var det inga problem att få med dem så det blev 10km. Lugnt start på passet med ett snabbare slut. Väldigt snabbt slut för när jag ökade sista km så hängde Erlendur på och pressa på tempot, i spurten i slutet sprang han till och med om mig! Tiden totalt blev 51 min, snitt 5:07min/km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar