måndag 13 juli 2015

Gårdagens "återhämtningspass"

Igår, dagen efter loppet kände jag mig prima i kropp och knopp. Nöjd och glad och kroppen kändes fin i alla dess delar.

Så jag begav mig till kransmossen för en liten löptur, gillar verkligen deras 10a. Den är på asfalt, på grus, i skog, uppåt, neråt och kringelikrok. Ingen snabb runda men en motiverande.

Vädret var lite småregnigt men det var så skönt efter gårdagens heta lopp. 

Hade tänkt springa sådär superlugnt men kände mig oförskämt pigg redan från start så jag lät det rulla på. Sprang första 3km en bit över 5min/km men sen låg jag under 5min/km hela vägen fram. När jag kolla på klockan inför sista km så såg jag att jag kunde med lite tryck till och med hamna under 48 min. Go for it! 3:50 sista kilometern. Det är av nån anledning så jäkla skönt och ger en sån kick att ge allt när man vet att man snart är klar.

Sluttid: 47:55min Snitt: 4:47min/km. Bra jobbat såhär dagen efter tävling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar