söndag 19 juli 2015

Crazy weekend dag 1

Hade egentligen tänkt startat på fredagen men eftersom min kära syster ställde upp och passade Thelma en stund på morgonkvisten kunde jag lika gärna starta redan på torsdagen.

Hade varit i Stockholm på semester dagarna innan så jag var väl förberedd med 3 vilodagar i bagaget (ok, bortsett från en liten joggingtur på djurgården för det kunde jag inte låta bli...).

Med mitt dåliga lokalsinne så ger jag mig inte ut i terräng ensam, inte för att jag inte tror jag ska hitta hem men att springa en viss distans blir helt omöjligt. Jag skulle varkligen springa 20km, varken mer eller mindre.

Hade iallafall planerat en runda som inte gick alltför mycket på asfalt och en hel del kuperat. Startade 09.30 hemifrån Jennifer på Hulta-sprang förbi hemma- bort till Kype-4,7km spåret där-ner till Ibex-genom stan-bort till Kransmossen-4,5km spåret där och upp till Hulta, Lyckogången vilket blev 20,4km.

Planen denna dag var att inte springa för fort, hushålla på krafter och inte slita för mkt på mig. Tänkte snitt på omkring 5:15min/km. Snittet blev 5:04/km, 1h och 43 min. Men det kändes helt ok för efter flera dagars vila rullar löpningen på lätt.

Största minuset var att Cillen fortfarande inte kan följa med ut och springa. Mitt bästa sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar