söndag 19 juli 2015

Crazy weekend dag 3

Sista passet: 20km. Det pass jag nog var minst taggad på att göra... Inte för att jag inte kände att jag skulle orka men det där "långpasssuget" var lite svagare än normalt... MEN jag fick med mig min kära sambo att springa med! Efter två dagars långpass i sin ensamhet var det guld värt!

Nu springer Erlendur normalt sett aldrig längre än 20km i stöten och har aldrig tidigare avverkat mer än 14km i ett svep så tanken var att han skulle springa med en bit av passet.

Denna dag hade kära mor tackat jag till att en stunds hänh med lilla Thelma så vi startade vår tur därifrån (Trandared). Sprang över Hulta- bort till Ymer-ner till Kype- på 4,7km-spåret där-Ibex- genom stan-bort förbi bussgaragen- Kransmossen. Där hade vi avverkat drygt 15km och Erlendur hade lite känningar här och var. Han fick då stretcha en liten stund medan jag sprang 3 varv runt 1km-spåret (för att komma upp i mina km). Sen fortsatte vi de sista km upp till mamma.

Jag hade fått ihop mina 20km och Erlendur hade nytt rekord på dryga 17km.

Även denna dag blev tempot snabbare än vad vi hade räknat med. Hade tänkt att dagens pass skulle ligga på omkring 5:30-5:45 men blev 5:18/km, 1h och 46min.

Passet kändes betydligt lättare än vad jag väntat även om det var riktigt sega ben i minsta lilla backe... Det var dessutom 20 grader varmt så att jag tog löparväst utanpå linnet fick jag ångra ganska snabbt...

Så nu är mission "Crazy weekend" avslutat för den här gången. Det kommer att dröja innan jag ger mig på det igen.... MEN jag kommer att göra det igen!

Bildresultat för crazy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar