onsdag 8 juli 2015

Intervall 3x10min



Igår var det dags får långa intervaller runt Ramnasjön. 3x10 min med 2 min gåvila mellan. Såna där intervaller som ger lite lätt ångest innan start…

Jag och Elin hade till och med pratat om att köra egna lite kortare intervaller på bana istället för att ”slippa” passet. Men är det jobbigt och ångestladdat så betyder det att det är en svaghet och det är svagheterna man ska träna på (säger jag som alltid låter mina crossfitwods innehålla HSPU, situps, KB-swingar och marklyft för det är jag bra på, haha!).

Sen gör man bra mycket bättre ifrån sig när man tränar i grupp, skulle aldrig få till ett sånt här pass på egen hand.

Målet för passet var att ligga strax under 4min/km, alltså ca 2 varv runt sjön (1300m) per varv.

Men höll inte hela vägen riktigt.

Första intervallen hängde jag på de snabba killarna och de gick i riktigt bra tempo.             3:48min/km tot 2630m
Andra intervallen tappade jag dom efter ett tag.                                                               4:00min/km tot 2500m
Tredje intervallen tappade jag ytterligare något.                                                              4:03min/km tot 2470m

Men ändå helt ok nöjd över passet. 7600m totalt på 30 min vilket blir 3:57min/km (så jag klarade ju typ mitt mål om man räknar snittet).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar