onsdag 18 mars 2015

Löpning uppdatering



Lördag
Skulle bara ut och jogga en kort sväng med Cillen, egentligen var det tänkt vilodag…. Hade räknat ut en runda på ca 8km men med mitt usla lokalsinne så mätte rundan 13,3km. Visserligen en väldigt jmysig tur vi hade men hade på mig kassa skor så mina vader var väldigt stela och trötta efter det…

Söndag
Långpass med Knallen. 17,8km, snitt 5:09min7km. Kändes bra förutom stela vader från gårdagen

Tisdag
Vilade på måndagen och funderade på att vila detta pass också men tänkte att jag kunde vara med på iaf hälften av intervallerna. Passet var 6x4min med 1 min gåvila. Sprang 5 av dessa intervaller. Hade som mål att springa jämnt denna gång. Hade som mål att springa ca 5,5 varv per intervall (1100m) och de gick bra. Höll ca 43sek/varv. Så snitttiden hamnade på ca 3:35-3:38 min/km på dessa 5500m. 1600m uppv och 400m nerjogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar