fredag 6 mars 2015

Träningsuppdatering

Har varit iväg i Spanien, Marbella så därav dålig uppdatering. Blir ju inte riktigt som vanligt med träning när man är iväg och inte kan styra över sin tid men jag lyckades få till ett par pass i alla fall.
En liten lunchvy från veckan
Fredag
Vi ju iväg och intervalltränade på förmiddagen. På eftermiddagen kom jag på den geniala idén att ta med mig Erlendur ut på en löptur, lite mysigt så innan jag skulle åka. MEN har glömt att han inte säger ett enda ord när han springer och sen när det var bäcksvart ute runt Kype och massa snö och is och Erlendur vurpade två gånger så blev det inte riktigt sådär mysigt och trevligt som jag hade tänkt. Men vi kämpade oss i alla fall runt . 10km blev det med ett snitt på 5:16min7km, inte så illa ändå.

Lördag
Tillbringade hela dagen på resande fot så det blev en välförtjänt vilodag.

Söndag
En tidig morgontur på Strandpromenaden. Inte så härligt som det låter för det var bäcksvart ute och ganska kallt… Men jag fick ihop 9,7km, ganska snabba, 4:37min/km
På eftermiddagen skulle alla andra i teamet ut och springa så jag hängde på jag också. Fick till några snabba kilometer till, 7km snitt 4:27min/km och sen joggade jag 3,4km bara för att njuta av de fina vädret vi hade då. Nöjd över att lyckats få till så bra träning så rullade jag fram min träningsmatta på rummet och körde lite styrka: 10 varv av 7 pushups, 12 rygglyft och 15 situps.

Måndag
Trött efter gårdagens träning så jag joggade 3,4km för att vakna till. Sen körde jag 4st tabata: plankan, situps, legs lower och cykla.

Tisdag
Ingen tid till träning så det blev vilodag

Onsdag
Trött idag också men vill springa ett sista strandpass innan vi skulle hem. Det blev 12km men lugnt, 5:30min/km

Torsdag
Hemma igen. Tog ut cillen på en tur innan jobbet. Även idag va det kämpigt. Tror att underlaget (typ marmorgolv och träplankor) på strandpormenaden sliter ganska mycket. Hade dessutom bara med mig ett par tunna tävlingsskor. Men vi sprang iaf våran kyperunda på 10km. snittet blev 5:16 men jag hade flera stopp under turen.
Fick äntligen tillfälle att inviga mina nya löparglasögon Bliz Pace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar