tisdag 31 mars 2015

Intervaller 4x6min

6 minuters intervaller idag... Ett riktigt sånt där "utanförcomfortzonenpass" får jag säga... Men jag såg ändå fram mot passet för jag hade en plan som jag hoppades kunna hålla. Har mer och mer börjat komma förberedd till passen med ett mål för varje pass, vad gäller tempo etc.

Dagens pass var 4st 6 minutersintervaller med 1 minuts gåvila mellan. Min plan var 1600m/ intervall (alltså 8 varv), vilket skulle ge ett tempo på 3:45min/km. Varje varv skulle då gå på 45 sek.

Första intervallen gick det lite för fort, vilket det som oftast gör i början... Så där var nog snittet omkring 3:40min/km. Tog mig i kragen sen och saktade ner för att kunna hålla tempot alla resterande 4 intervaller. Och de var nog bra gjort för sista var riktigt tungt! Men jag lyckades hålla mitt tempo och sprang ganska så exakt 1600m/intervall på de resterande 3 intervallerna.

Summa summarum
Intervall ca 6400m
Uppvärmning 2000m
Nerjogg 1000m
Tot: 9,4km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar