måndag 23 mars 2015

Nytt PB 38:07!


 
Igår var jag i Göteborg och sprang seedingslopp för Göteborgsvarvet. Inte så mkt för seedingens skull för jag tror redan jag är i startgrupp 2 är liknande. Målet med denna tävling var att se hur jag ligger till för mitt satta mål med att klara milen under 40min.

Hade som mål att ligga på ett tempo på 3:55min/km och försöka hålla det rakt igenom, om det gick, om jag redan nu kunde klara sub 40. Och det gick! Till och med snabbare än tänkt. Snittet hamnade på 3:49min/km och jag kan beskriva hela loppet som behagligt, tror det eller ej. Blev lite trött i benen efter 7:e kilometern men inte så jag inte kunde hålla tempo. Sista kilometern kände jag mig pigg och stark så då drog jag på ordentligt.  Det var en flack, lättsprungen bana men det blåste som attan så det blev ändå lite tufft när det var motvind.

Km-tiderna hamnade enligt nedan:

  1. 3:53
  2. 3.46
  3. 3:54
  4. 3:46
  5. 3:46
  6. 3:51
  7. 3:49
  8. 3:55
  9. 3:47
  10. 3:31

Tiden blev dessutom en 2:a placering i damklassen av 797 fullföljande!

Så det var en mycket nöjd Michelle som åkte från Göteborg igår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar