fredag 30 oktober 2015

1000m intervaller

Idag var jag äntligen med på fredagsintervallerna igen. Har haft knixigt att få ihop det senaste tiden pga jobb och tävlingar.

Dagens tränings var 4x1000m med start var 6:e minut. Och 3x200m som avslutning

Senaste två gånger jag kört 1000m intervaller har de legat på 3:40 resp 3:36 i snitt så jag räknade med att ligga nånstans kring 3:35 idag.

Vi var ett bra gäng idag med flera löpare i mitt tempo så jag gjorde det enkelt för mig och la mig i rygg på dom som var framför, så jag bara sprang utan att fundera så mkt på tempot.

Det blev 3:32/km i snitt på dagens tusingar (3:36, 3:30, 3:30, 3:32) så det gick ju riktigt bra och kändes inte övermäktigt på nåt sätt. Hade nog fixat ett par till.

Målet framöver får bli att springa tempo 3:30 på dessa intervaller, det borde jag klara av.

Avslutningen 3x200m gick väl inte supersnabbt, 2:55/km, sådana korta bör jag kunna vässa till lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar