torsdag 8 oktober 2015

Dagens intervallpass 7x400m

Idag åkte jag bort till Ryavallen för lite intervallträning-by my self. Tanken med detta pass var kortare och snabbare intervaller (till skillnad från tisdagens pass).

Värmde först upp en lite joggingtur med Celtic

Körde sen 7x400m med start varannan minut. Målet var att springa varje intervall på 1:20 så jag fick 40sek vila. Startade lite trögt, strax över 1:20 men kom igång sen redan på andra intervallen och höll bra fart resterande. Avslutade sedan med 2x100m i maxfart för att komma upp till 3km.

Totalt snitt blev 3:10, riktigt bra för jag hade siktat på 3:20.
Km 1=3:20 Km 2=3:09 Km 3: 2:58
Sista gick riktigt snabbt men den innehöll ju också 2x100m.

Men riktigt nöjd med mitt pass idag. "Bara" 3km intervall (+lite upp och nerjogg) men det var för att vara frsäch och inte för utsliten till helgen.

Sprang passet i mina nya Saucony Endorphin Racer. Kanske var det därför det gick så snabbt? En riktigt häftig sko, som en strumpa att ha på sig, väger ingenting.

Bildresultat för saucony endorphin
Sprang passet i mina nya Saucony Endorphin Racer. Kanske var det därför det gick så snabbt? En riktigt häftig sko, som en strumpa att ha på sig, väger ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar