torsdag 8 oktober 2015

Update- Snabbdistans tävlingsträning med Knallen

I tisdags så var det snabbdistans/träningstävling med Knallen igen. 5km runt Ramnasjön. Ett sådär lite ångestladdat pass men så bra att genomföra, springa snabbt längre än några hundra meter är omöjligt för mig själv...

Förra gången sprang jag på tiden 18:54 ok var ok nöjd. Ganska ojämna intervaller, allt mellan 3:49-4:00.

Denna gången var målet att springa snabbare. Helst tempo 3:50 i snitt.

Kom in på tiden 18:35, snitt 3:49/km och lite jämnare km denna gång (3:54 3:50 3:53 3:49 3:46) och var ganska nöjd. Inte helt nöjd för jag ger inte 100% men det är svår att motivera sig till det när det inte är tävling. Men en förbättring med 20sek sen sist är ju bra. Och definitivt snabbast av damerna även denna gång (och även de flesta herrarna).

Dock kan tilläggas att banan inte riktigt är 5km, strax under 4,9 så tiden på 5km skulle väl bli strax över 19min

Målet på 5km på tävling är att få en tid under 19min. Troligtvis springer jag ett 5km lopp redan i helgen så då hoppas jag på att sätta det! Men jag ska inte säga för mycket. Jag har ju bommat en del vad gäller mina mål, önskemål och förhoppningar några gånger redan i år...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar