onsdag 18 november 2015

Första intervallpasset inne

Igår så va de första gången jag kunde vara med på inomhusintervallerna med Knallen. Passet var "Wild & Crazy" vilket innebär att man inte vet hur lång intervallen eller vilan är. Man springer och vilar om vart annat när den som leder passet visslar. Detta är inte något pass jag föredrar... Vet du inte innan hur lång intervallen är så vet du ju inte hur snabbt du ska springa. För vem springer i samma tempo på en 1minutsintervall som på en 6minutersintervall?

Så jag sprang i samma tempo alla intervaller, alltså långt under max, omkring 3:40:3:50min/km. Såg på klockan efteråt att jag hade haft en snittpuls på 148, alltså ungefär samma som jag håller på en vanlig morgonjogg med Cillen... Inte ok.

Aja, det är ju lågsäsong/återhämtningsperiod nu så då är det väl ok att inte maxa alla passen.

Efteråt hade vi iaf ett bra corepass som känns i magen, och höfterna idag.

3set av nedan:
40 climbers (breda med knäna utanför armbågarna)
20 legs lower (ligga på rygg och sänka benen mot golvet)
100 crunches
20 lyfta rumpan/fötterna mot taket
40 climbers sneda
40 climber raka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar