fredag 20 november 2015

Lunchintervaller 5x1000m

Idag var det intervallträning med fredagsgruppen igen. Dagens pass var 5x1000m med start var 5:e minut.

Normalt sett på 1000m intervaller hade jag siktat ner mot 3:30/km i tempo men med start var 5:e minut (alltså rel kort vila) så jag valde att köra lite långsammare intervaller. Sen var det dessutom bara tvp grupper idag, en grupper som sprang under 3:30/km och en annan som skulle hålla 3:45.

Vi var tre st i vår ”grupp”. Greger var hare varv 1 och 3 och jag varv 2,4,5, och då gick det lite snabbare:)

Dagens snitt på 5000m blev 3:37/km, tid 18:07min
Km-tider blev ungefär enligt nedan:

1.)    3:44

2.)    3:38

3.)    3:42

4.)    3:35

5.)    3:30

Nöjd med dagens pass. Kände mig pigg och snabb. Nästa gång ska jag nog göra ett försök att
haka på det snabba gänget:) För eftersom krut finns att snitta 3:30 på sista borde det gå att
snäppa upp tidigare också!

Och för att piffa till det här inlägget lite så kommer en bildkavalkad på dagens outfit.

Ett av mina favoritshorts. Inköpta på stadiumoutlet för typ en hundring

Supertunna löparstrumpor från Craft. Perfekt i skor som är tighta på foten och inte har utrymme för mkt mer än fötterna

Min kära klockan Garmin 225 med inbyggd pulsmätare i handleden. Mäter dock inte korrekt inomhus så man får räkna tiden på sina varv...

Kompressionscalves från Gococo. Mkt bra kompression och perfekt med calves när man inte får plats med en tjockare kompstrumpa i skon. Dessutom skönt med lite extra värme på benen när man föredrar shorts året om..

Mina gamla hanky pankys som sett sina bästa dagar har nu fått nedgraderas till träningstrosor.

Bästa hårbandet kommer från HM och kostar endast 30 pix

Också en favorit

THe one and only sportBH som håller hänga amningstuttar på plats! Shock absorber run bra.

Och mina absoluta och snabbaste skor. Saucony Type A6. Sitter som en strumpa på foten
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar