onsdag 28 november 2012

Crossfit Team 06.00



Idag testade jag att jogga ner med Celtic till Onyx för att se hur många minuter jag "sparade". 15 minuter tog det så jag sparade 5 minuter, bra att veta om jag är sen någon gång ;) Sen blev det knappa 2km löpning innan passet men lite lagom som uppvärmning.

Crossfit Team stod på schemat idag. Vi var ojämnt antal tjejer så jag fick köra med Per (han har en schäferhund som han och hans fru tränar lydnad med så där hade vi lite gemensamt). Jag tycker att det är ganska kul att köra med folk jag inte känner. Det blir att man gör sitt bästa då.

Dagens pass var ganska tufft men kul och passade mig bra, är ju inte största fanet av tunga lyft, hög puls passar mig bättre!

Warm Up
400m run
3x10
Godmornings
Burpees
Lunges
Jackknife
BoxJumps
Airsquats

Wod
150 kcal row
150 wallball (alla 6kg bollar var upptagna så jag fick köra på 4kg, lite för lätt
150 burpee boxjumps (jag gjorde några fler eftersom Per höll på att dö)
150 Pull Ups (alla med svart band)

Tid: 43,33min och vi var bland de snabbaste

Jag funderar på att köra Crossfit Endurance ikväll eftersom jag är barnledig men jag får se hur kroppen känns i eftermiddag. vill ju orka träna torsdag och fredag också innan det är dags för vilodag på lördag. På söndag ska jag och Jennifer köra X-fit, wiie!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar