onsdag 28 november 2012

Oopsies

Igår var det kalas och där serverades vetemjölsfrallor och marsipantårta, big no no för mig! Tog en fralla för syns skull och tänkte att Mini kunde äta den men hon ville inte heller ha utan gick runt och tiggde grönsaker istället. Hade ätit mellanmål innan kalaset vilket jag alltid gör när jag ska bort och inte vet vad som bjuds, så slipper man sitta hungrig.

Väl hemma sen fick det bli lite kvällsmat istället. Hade några två oopsies liggandes i frysen som jag tinade och åt med massa gott pålägg; smör, ost, skinka, tomat, gurka och paprika. Mums! Blev även två fröknäcke med ost bara för att det är gott, istället för tårta liksom. 

Oopsies upptäckte jag för någon vecka sedan och är ju kanongott med massa pålägg på och superenkelt att göra. Detta recept hittade jag på LCHF-appen.




6 Oopsies
3ägg
100gram philadelphia (eller annan cream cheese)
En nypa salt

Dela äggvita och ägggula

Vispa äggvita hart med lite salt till bunken kan vändas upp och ner. (viktigt att man inte får med någon gula för då blir dom inte bra)

Vispa ihop äggulorna med philedelphian och blanda försöiktigt ned ostsmeten i äggvitorna och rör om lite

Klicka ut 6 oopsies på en plåt med smort bakplåtspapper (jag använder kokosfett men smör går lika bra), annars fastnar de lätt

Grädda i ugnen 150 grader i ca 30 minuter

1 kommentar: