torsdag 26 juni 2014

2 pass = typ vilodag

Har tränat idag också, två gånger till och med. Men ändå känns det som om en vilodag typ.

Första passet i morse var spinning swirl, ett pass där svetten brukar drypa och man känner sig halvt kräkfärdig mellan varven. Men passet idag alltså! Ett intervallpass med mer vila än intervall... "30 sekunders intervall, kör allt va ni orkar, och sen får ni vila i en minut!" osv...Lam, lugn musik dessutom.  Det var med nöd och näppe att jag lyckades då fram nån liten svettdroppe innan jag klev av cykeln.

På eftermiddagen sen hade jag planerat lite lätt crossfit, mest för att nöta teknik. Så det blev inget tufft pass det heller. Fast det styrde jag ju själv över och var enligt min plan. Passet var enligt nedan.

Warm up:
3 RFT:
500m rodd
30 airsquats
20 DB Snatch 16kg
Time: 19min

WOD:
EMOTM 10 min
3  Burpee
1 Power Clean 47,5kg

Relativt nöjd med powercleansen då jag inte är i nån superstark toppform och det är nära mitt max, har lyft 50 och 52,5kg en gång innan tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar