söndag 22 juni 2014

Crossfit Ängelholm

Semestern närmar sig och jag håller för fullt på att reka för sommarens träning. Eftersom jag troligtvis inte kommer att kunna springa lika mycket som förra sommaren så därför letar jag efter crossfitbox att gästträna i under sommaren. De närmsta crossfitboxarna från Skummeslöv finns i Halmstad (2st) och Ängelholm (1st).

I fredags så testade jag första stället som blev Crossfit Ängelholm. Det var en mysig liten box och jag fick vara med på deras midsommarpass där. Woden som vi körde har jag gjort en variant på innan. Den var kul och ganska tuff och tog lång tid, omkring 30-40 minuter, minns inte riktigt.

WOD "12 days of midsummer"
1. 150m run
2. Goblet Squat 16/24 kg
3. HSPU
4. Toes To Bar
5. Burpee
6. Pullups
7. Up and down (ligga till stå)
8. KB Snatch 16kg
9. KB Swingar 16/24 kg
10. Lunges
11. Climbers
12. Wallball 9kg

Första varvet: 150m löpning. Andra varvet 150m löpning+ 2 Goblet Squat. Tredje varvet: 150m löpning+ 2 Goblet Squat+ 3 HSPU osv....

Det var första gången jag sprang nu på flera veckor och det kändes inget i mina benhinnor när jag sprang och inget efteråt. Hoppas, hoppas nu att benet läkt sig och jag kan börja springa ordentligt inom kort igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar