lördag 14 juni 2014

Dagens träningsinlägg

Idag blev det två träningpass. Ja är det lördag så är det!

9.00 körde jag X-fit på Onyx. Woden nedan skulle köras i 20 minuter. Jag hann ett helt varv plus 10st snatch och 10st KB Swingar. Försökte mig på så tunga vikter som möjligt och nöjd med det.

10-7-4-1
En arms hantelsnatch (antal reps per hand) 18kg
Situps med hantel 18kg
Sume Squats med hantel 18kg
KB Swing 24kg

Efter detta blev det en powerwalk med Cillen. Tänk om man ändå kunde sprungit... Jag traskade iallafall på bra, målet var 7km under timman men jag pressade målet under promenadens gång och siktade på ett hålla mig 8min/km tempo vilket skulle bli 56minuter. 55,30min tog det så bra traskat a mig.

Kl 17.00 åkte jag Erlendur och Johannes till Ibex för lite crossfit. Körde wod enligt nedan:

20 min AMRAP 
5 pull ups
10 pushups
15 airsquats
+ 1 powerclean varv 1, 2 powerclean varv 2 osv...

7 varv blev det så ingen jätteprestation direkt. 45 kg på powercleans varv 1-5 40kg varv 6-7

1 kommentar: