onsdag 2 december 2015

4x6min intervaller

Igår var det intervaller. Långa intervaller, 6min, med endast en minuts gåvila mellan.

(Skrivet igår eftermiddag innan passet)
Målet med detta pass är att hålla minst 4min/km vilket blir 1500m/ intervall, alltså 7 3/4 varv. Allra helst tempo 3:45min/km vilket blir 1600m/intervall, 8st varv. Det blir både snabbare och enklare att hålla räkningen.

Eftersom GPS-klockan inte visar rätt inomhus så blir det att hela tiden hålla kolla på varje varv, 45sek per varv gäller för tempo 3:45/km.

Lyckades ganska bra får jag säga. Blev en bit snabbare intervall 1, exakt 1600m nr 2, lite för långsamt nr 3 och ganska exakt 1600m intervall 4.

Så tot 6400m på dessa 24min.

Efteråt hade vi 30min löpstyrka med fitnesscoachen Madeleine Rybeck http://fitnesscoachen.com/
Det var ett riktigt bra och jobbigt pass som känns i rumpa och ben idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar