fredag 25 december 2015

Julaftonsteam

Bildresultat för tomteluva 
Igår var det julafton och julaftonsteam på Ibex. Jempa och jag hade tänkt köra ihop men det var inte fritt val på partner. Jag kom ihop med Jenny, inte helt illa det heller, vi körde en del team ihop förr (när jag lite mer regelbundet tränade crossfit). 
Woden nedan gick till som så att man gjorde, 2 PC sen 2 CTB och 2 PC igen. 4 OVH squat 2 CTB, " PC osv. Bägge i teamet skulle göra alla reps så det blev en väldigt massa reps men jag hade väldigt lite vikt. Dels för att jag aldrig köra dessa övningar längre så tekniken är kass, dels för att det var väldigt jobbigt att ta av och på vikter... samt att jag har en del löppass dagarna framöver om jag inte vill slita ut mig allt för mycket inför. 
WOD:
2 Power Clean 25-35kg
2 c2b 
4 OVH-Squat 20kg
4 Burpees 
6 Squat snatch 15-20kg
6 Toes to bar 
8 Clean and jerk 25-30kg
8 Pullups 
10 Clusters 20kg
10 Pushups handrelease 
12 Front Squat 30kg
12 Wallballs 
300 single unders

Vi var klara snabbt och då tog det nog omkring 45 minuter... Som ett pass på julafton ska va!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar